מנכ"ל אל על: "עוד צעד בהתחדשות של אל על, המצטרפת לשורה הראשונה של חברות התעופה בעולם".
"עם חנוכת הסימולטור להכשרת והדרכת טייסים – אל על מצטרפת לשורה הראשונה של חברות תעופה בעולם בתחום ההדרכה", אמר דוד מימון, מנכ"ל אל על, במעמד קביעת המזוזה במתחם אל על באור יהודה. בקביעת המזוזה נתכבדו יו"ר מועצת המנהלים עמיקם כהן, המנכ"ל דוד מימון בלווית רב החברה הרב יוחנן חיות.
זהו סימולטור ראשון מסוגו בארץ, שישמש לאימון והדרכת טייסי אל על, אשר עד היום ביצעו את כל האימונים בחו"ל. הסימולטור מדמה תא טייס אמיתי של מטוס מדגם בואינג 737, שבו כל הדימוי של התנועה והטיסה הוא של טיסה אמיתית וכולל נוף חיצוני ומכשירים ושמע של מנועים ורעשי רקע. כל המפסקים ומערכות הטיסה והמחשבים עובדים ומגיבים כמו במטוס.
הסימולטור מדמה את כל נמלי התעופה בעולם המשמשים את חברת אל על ביניהם לונדון, פריס, רומא, ברלין, אמסטרדם ועוד רבים אחרים. הסימולטור מדמה את מסלולי ההמראה והנחיתה, את מסלולי ההסעה והמבנים, את נתיבי הניווט של הגישה והיציאה מהשדות כולל כל עזרי הניווט והתאורה הקרקעיים.
בטקס חנוכת הסימולטור אמר דוד מימון, מנכ"ל אל על כי לאחר שנים ארוכות במהלכן עשתה אל על שימוש בסימולטורים בחו"ל, היא מצטרפת היום אל השורה הראשונה של חברות התעופה בעולם ולהפעיל סימולטור להדרכת טייסים, שיחסוך משאבים רבים וזמן יקר של אימונים שנעשו עד כה רק בחו"ל. "הקמת הסימילטור היא אחת ההחלטות ההיסטוריות של אל על. זהו עוד צעד בהתחדשות אל על", הדגיש מנכ"ל אל על. בדבריו הודה למנהלי הפרויקט, קברניט דני לויט, קברניט מייק טלמור ויהודה עפר ולראש אגף מבצעי אוויר היוצא קברניט עדו שרון.
קברניט דודי בן שחר, מנהל הדרכת צוות אוויר בחברה ציין כי הסימולטור החדש הוא פרויקט הדגל של הדרכת הטייסים באל על. "בתוך פחות משנה, לאחר שעבר בדיקות קבלה ורישוי, עומד הסימולטור מוכן לאימון והדרכת טייסים וטכנאים, שיוכלו מעתה להתאמן גם בארץ". קברניט דורון קרני, ראש אגף מבצעי אוויר אמר, כי הסימולטור מכניס את אל ל"חוג הסילון" של חברות התעופה. "אנו עומדים בפתחה של תקופה בה נוכל לשפר ולייעל את תהליכי ההדרכה של צוותי האוויר והקרקע, כמו גם לשמור על כשירותם. "זהו ציון דרך חשוב מאוד במסלול חיינו המקצועיים".
הסימולטור מיועד לדמות לטייסים הפעלה שגרתית, טיסות מכשירים, מצבי חירום, תקלות, טיסה במזג אוויר קשים וראות נמוכה, אימון ותרגול שדות מיוחדים ושדות חדשים. יערכו בו אימון והכשרה של טייסים חדשים, וכן אימוני קידום מקצועי של טייסים מנוסים בקו כמו הכשרת טיסה בראות נמוכה, הכשרת קברניטים, הכשרת מדריכים ואימונים תקופתיים שונים לשמירה ושיפור רמה. הסימולטור כולל עמדת מדריך מתקדמת, באמצעותה מדריך הטיסה בוחר את המצבים השונים על צג מגע גדול, כולל שליטה במתארי האימון, שדות תעופה, מזגי אוויר, תקלות, מיקום המטוס והצבתו במקומות ותנאי טיסה המוגדרים לאימון ועוד.