נובמבר הגדול – חודש הקניות כבר כאן. חודש נובמבר מביא איתו הנחות של עשרות אחוזים על מוצרים ופריטים שווים מכל רחבי העולם. החל מבלאק פריידי, דרך יום הרווקים הסיני ועד סייבר מאנדיי: הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על התקופה הקרובה.
תרבות הצריכה המערבית מגיעה לשיאה בחודשים שלפני חג המולד ובשנים האחרונות היא זולגת גם למזרח. נובמבר מכונה על ידי רבים "חודש הקניות" והגישה לאתרי האינטרנט הופכת את המוצרים השונים לזמינים עבור רוכשים מכל רחבי העולם. היתרון של קניות בנובמבר בא לידי ביטוי בהנחות של עשרות אחוזים על מוצרים ופריטים שווים, מה גם שעלויות ההובלה והשינוע יורדות באופן משמעותי.
כמו כן, אי אפשר להתעלם מהאופן שבו קניות באינטרנט מאפשרות כיום לאנשים להשתתף בחגיגה הבינלאומית. לאסטפרייס, למשל, הוא אתר קניות שמרכז בתוכו את הכל ומציע מבצעים לכל אורך השנה ובעיקר בתקופה הקרובה. כל מה שצריך לעשות הוא להכיר את הימים החמים ולהתחיל להתכונן עם רשימת קניות מסודרת.
בלאק פריידי: לא רק למי שחוגג את חג המולד
אין חובב קניות שלא מכיר את בלאק פריידי ונערך אליו. יום שישי השחור הוא הכינוי המקובל לפתיחת עונת המכירות לקראת חג המולד, והקניונים בארצות הברית הם לא היחידים שמתמלאים בצרכנים בכל הגילאים.
בלאק פריידי חל ביום שישי של השבוע הרביעי בחודש נובמבר. מקור השם מבוסס על ביטוי מהתחום של הנהלת חשבונות, שלפיו מציינים ערכים מספריים חיוביים בדיו שחור וערכים מספריים שליליים בדיו אדום. האביזרים הנקנים ביותר ביום שישי השחור הם כמובן קישוטים לחג המולד אבל גם ישראלים יכולים למצוא בו פריטים כמו בגדים, מוצרי חשמל ומוצרי אלקטרוניקה בהנחות מפליגות.
יום הרווקים הסיני: בין המזרח למערב
"יום הרווקים הסיני" הומצא והתפתח בשנות ה-90 וצבר תאוצה עם חדירת האינטרנט לחיינו. יש נתונים שמצביעים על כך שהוא הפך ליום הקניות המקוונות הגדול בעולם, בין היתר בגלל המחירים הנמוכים של המוצרים מסין ומאסיה.
יום הרווקים הסיני הוא דוגמא לאופן שבו קניות מקרבות בין המזרח והמערב. מלבד אתרים סיניים גדולים, ישראלים שרוצים להשתתף בחגיגה יכולים להיכנס כבר עכשיו לאתרים של רשתות אופנה ומכשירי חשמל ולבצע הזמנה מוקדמת.
סייבר מאנדיי: האח הצעיר ברשימה
"יום שני המקוון", או באנגלית "סייבר מאנדיי", הוא יום הקניות הצעיר ביותר ברשימה. הופעת הבכורה שלו הייתה בנובמבר 2005 כחלק מהודעה לעיתונות של אתר צרכנות פופולארי בארצות הברית, ומאז הוא הפך לאחד מימי הקניות באינטרנט הגדולים בשנה.
את יום שני המקוון חוגגים בקנדה, בריטניה, פורטוגל, גרמניה, צ'ילה, קולומביה ויפן ועוד היד נטויה. בישראל הוא עושה בינתיים את צעדיו הראשונים בעיקר באתרי המסחר הגדולים, אך סביר להניח שלא יעבור הרבה זמן עד שהוא יהיה סטנדרט מקובל גם בחנויות קטנות.