עם נתונים המצביעים כי 74% מבעלי הרכבים בישראל מחליפים מצבר רק כשזה התרוקן והמכונית נתקעת, רשת אוטודיפו נכנסת לראשונה לתחום שירותי הדרך ומשיקה ניידת שירות התקנה והחלפת מצברים – "המצברייה".
אוטודיפו – הקמעונאית הגדולה ביותר בשוק הרכב בישראל, משיקה בימים אלה ניידות תחת השם "המצברייה", שיעניקו שירותי התקנה והחלפה של מצברים תקולים באזורים נבחרים ברחבי הארץ.
השירות כולל הגעה למקום שבו נמצא הלקוח, בדיקה מקצועית של מצב המצבר וטעינת האלטרנטור על ידי מכשיר מקצועי ומתקדם ובמידת הצורך החלפת המצבר בחדש במחיר זהה למחירו בסניפי רשת אוטודיפו – ללא כל תוספת תשלום על השירות. לצורך כך, מפעילה החברה מוקד שירות חדש דרך כוכבית 3775*.
ניידות "המצברייה" יפעלו בשלב ראשון באזור המרכז והצפון בערים חיפה והקריות, ת"א, חולון, בת ים, גבעתיים, רמת גן וירושלים. בהמשך תשקול הנהלת הרשת להציע את השרות באזורים נוספים.
לדברי איציק אוזנה – מנכ"ל ACE אוטודיפו: "כמי שמובילים את קטגוריית המוצרים המשלימים לרכב בישראל אנו מחויבים לספק ללקוחות את השירותים והמוצרים החדשניים והמתקדמים ביותר בכל סגמנט צרכני בשוק". כצעד תומך, מוסיף אוזנה, "סיימנו לאחרונה חודש וחצי של פיילוט מוצלח שבסופו אנו משיקים כיום את ניידות המצברייה, מהלך שיאפשר לנו לראשונה לספק שרותי דרך ללקוחותינו מחוץ לסניפי הרשת".
"אין לי כל ספק" מסכם אוזנה, "כי הפריסה הארצית של הרשת, מאגר הלקוחות הגדול, מוקד השרות של הרשת והמחירים האטרקטיביים הנגזרים מהיתרון לגודל, כל אלה יסייעו לנו להפוך את השרות החדש לתחרותי ולאטרקטיבי אל מול לקוחות קיימים ולקוחות חדשים".
בישראל נמכרים בממוצע כ-800 אלף מצברים מידי שנה, כאשר אורך החיים של המצבר נע בין שנתיים לשלוש שנים בממוצע. כידוע, מצבר הוא אחד הרכיבים החיוניים ברכב המשמש כמקור האנרגיה החשמלית במכונית. בחודשי הקיץ החמים עולה השכיחות לתקלות במצבר. הסיבה המרכזית לכך הינה צריכת חשמל גדולה יותר ממערכות הרכב, כשהעיקרי שבהם הינו מדחס המזגן. כשהמזגן עובד לאורך זמן ובעצימות גבוהה, רוב ייצור החשמל משמש לצורך הפעלתו ופחות למילוי המצבר, דבר שעלול לגרום לקריסתם של מצברים חלשים או ישנים.
סיבות נוספות לתקלות במצבר הינן: מזג האוויר הלוהט והטמפרטורות הגבוהות בחוץ הגורמות לסביבת המצבר להיות בחום גבוה, השארת הרכב במצב סטטי ללא הנעה לאורך זמן (בחופשה לדוגמה) ועוד.
מסקר שערכה אוטודיפו נמצא כי 74% מהנהגים מחליפים מצבר רק כשזה התרוקן והמכונית נתקעת. עוד נמצא בסקר כי בדיקת המצבר נתפסת כהכי פחות חשובה מבין בדיקות הרכב האחרות (ברקסים, שמן מים ולחץ אויר בצמיגים). חשיבות בדיקת המצבר נמצאה גבוהה יותר בקרב נשים (27%) לעומת הגברים (19%). מספר חודשי אחריות של המצבר (71%) והמלצה של איש מקצוע (47%) זוהו כשני הפרמטרים החשובים ביותר ברכישת והחלפת מצבר ברכב.
רשת אוטודיפו מונה 16 סניפים, מחיפה בצפון ועד באר שבע בדרום. הרשת מציגה תפיסה ייחודית המשלבת בכל אחת מחנויותיה מרחב קמעונאי עם מרחב שרות והתקנות. תפיסה זו מאפשרת לרשת לספק ללקוח סל פתרונות רחב הכולל את מכירת המוצרים במרחב הקמעונאי ואת התקנתם ברכבו של הלקוח במרחב השרות.
הרשת מציעה תחת קורת גג אחת מגוון מוצרים במגוון תחומים כגון: צמיגים, מצברים, שמנים, אביזרים, מוצרי אלקטרוניקה, מערכות שמע ועוד.