החלטתם על דשא בחצר? מצוין! עכשיו, איך מטפלים בזה?
אנשים רבים רוצים שבגינה או בחצר אצלם מדשאה מטופחת. אין ספק שזה יפה, מרענן וכיף לשבת בחוץ כשהמדשאה פורחת וירוקה. אולם, כדי לקבל תוצאה כזו צריך לעבוד וחשוב לדעת כמה דברים. עמית שמר, מנכ"ל ש.ונציה, יבואנית STIHL, מותג כלי העבודה המכניים המוביל בעולם נותן מספר טיפים כדי שהעבודה על המדשאה תביא לתוצאות הרצויות.
דישון המדשאה
מים הם לא הדבר היחיד שחשוב להקפיד עליו. "תזונה" נכונה של הדשא תגרום לו להיות ירוק ויפה ולכן מומלץ לדשן אותו בין 3-5 פעמים במהלך העונה כאשר הדישון האחרון נעשה בחודשי הסתיו לקראת החורף (חודשים אוקטובר-נובמבר) והדישון הראשון נעשה בסוף החורף לקראת האביב, בחודשים פברואר או תחילת מרץ. המלצתי היא להשתמש בדשן מינרלי-אורגני אשר מופק מצמחים וחומרים אורגניים.
כיסוח באופן קבוע
כלל אצבע בתחום אומר כי ככל שנכסח יותר את הדשא כך הדשא יהיה יפה יותר. לכן, מומלץ במהלך העונה, חודשי אביב קיץ לכסח פעם בשבוע. כדאי לדעת – אורך גבעולי הדשא במגרשי כדורגל הינו 2 ס"מ ובמדשאות הוא יכול להיות 3.5 ס"מ. למשתמשים בכיסוח בשיטת מלצ'ינג (כלומר, ריסוק הכסחת והחזרתה לדשא) דעו כי זה חוסך בדישון ובהשקיה בעקבות החזרת החומר האורגני לקרקע.
השקיה חסכונית וקבועה
בתחום זה עדיף לבחור בהשקיה סדורה פעמיים עד שלוש בשבוע בכמות אחידה כל פעם אך לא בכמות גבוהה על פני השקיה במספר פעמים נמוך ובכמות גדולה. יש להשקות בשעות הבוקר המוקדמות לפני שהטמפרטורות עולות. כמובן שבמידה ויש גל חום קיצוני (וזה קורה בישראל, לעיתים) יש לעלות את כמות המים.
אודות STIHL
קבוצת STIHL מפתחת, מייצרת ומפיצה מכשירים מכניים לתחומי היערנות, חקלאות, עיצוב נוף לשוק המקצועי-מוסדי והפרטי למעלה מ-90 שנה מאז היווסדה ב-1926. קבוצת STIHL קמה תחת הסלוגן של "לעזור לאנשים לעבוד עם ובטבע. STIHL היתה הראשונה לעצב את המסור החשמלי בעיצוב שנשמר עד היום של מנוע אחורי ומסור שממשיך קדימה ב-1971. מאז, STIHL היא המובילה במכירות העולמיות של מסור חשמלי. המשווקת הרשמית של STIHL בישראל היא חברת ש.ונציה.
לפרטים נוספים: http://www.stihl.co.il