התערוכה תוצג החל מתאריך 11.1.17 במוזיאון לאמנות ישראלית רמת גן.
לרגל חגיגות 90 שנה לסטימצקי, הצלם דדי (דיוויד) קסמן תיעד במצלמתו את החברה שהפכה עם השנים לשם נרדף לספרות וספרים בישראל.
קסמן, בילה במהלך החודש האחרון בין המחסנים של הרשת לעבודת איסוף ארכיוני מקיף של אוסף ספרים ייחודיים משנות ה-60 ועד היום, שכלל גם ביקור בבית הדפוס של הרשת הקיים אף הוא 90 שנה ועובד 24/7.
במשך עשרות שנים נשמרו החומרים במחסנים ובמשרדי החברה ולא נחשפו לקהל הרחב. בתום תהליך התיעוד, יוצג האוסף המיוחד במסגרת אירוע לציון חגיגות ה-90, שיערך בתאריך 11.1.17 במוזיאון לאמנות ישראלית רמת גן, ויימשך עד ה-14.1.17.
תערוכת הצילומים, שתוצג למבקרים הינה פרוייקט של ספר וצבע, חומר ואות, מסע בין מדפים של עולמות קסומים, של ילדות ונעורים וחלומות אסורים.
זהו סיפור של אהבת אדם לספר והתשוקה לחקור. על הכח לשנות חיים ולחלום.
התערוכה באה במטרה להראות את הטמעתה של סטימצקי במהלך כל שנות קיומה בתרבות הישראלית, בעיקר בתחום הספרות ומאפשרת למבקרים הצצה למסע המופלא של הרשת באמצעות תמונות נבחרות מהאוסף.
דויד קסמן הוא מהצלמים המצליחים בישראל. צילומיו מוצגים היום בגלריות, מוזיאונים ובאוספים פרטיים בארץ וברחבי העולם.
משנת 2007, משמש קסמן כצלם בפרויקט של מעצבת העל דונה קארן: "The Urban Zen Foundation".
הקרן פועלת לאיסוף תרומות לילדים נזקקים באזורים מוכי אסון ברחבי העולם.
סטימצקי מורשת של 90 שנים
המותג סטימצקי נולד ב-1925 עם חזון ערכי ברור: להיות מותג המעצב ומעשיר את התרבות במדינת ישראל. במשך שנים פעלו מייסדי סטימצקי כדי לקדם את חזונם. הם יצרו את ה- Bookmobile שהביא את חווית הקריאה לכל פינה בארץ, ייסדו מגוון פרויקטים חברתיים במטרה לקדם את קהילת הספרות, ופתחו עשרות חנויות ברחבי הארץ, מתוך אמונה שכל אדם זכאי לחנות ספרים בקרבת ביתו.
הצלחתה של סטימצקי מלמדת שמותג חייב למצוא את הדרך להישאר נאמן לחזון ולערכים עליהם הוא מושתת ולא לסטות מהם, גם ובעיקר בתקופות קשות.
במהלך 90 השנים המותג סטימצקי תמיד מצא את הדרך להתחדש ולהתאים עצמו לצורכי הלקוח ולרוח התקופה והינו פסיפס תרבותי.
חזון החברה והערכים עליהם מושתת המותג, לא השתנו מעולם.