עולם הביוטי עובר לאונליין – קוסמטיקה בקליק. GUILTY, אתר הביוטי הגדול בישראל, מציג גידול של כ-50% בקמעונאות האונליין באתר החברה בשנה האחרונה באמצעות אתר: Guilty.co.il. מיכל אלבז, מייסדת ומנכ"לית אתר GUILTY אמרה במסיבת עיתונאים כי: "כניסתם של שחקנים חדשים בתחום הביוטי והקוסמטיקה לעולם הקנייה המקוונת, הגידול בזמן הבילוי ברשתות החברתיות העומד היום על ממוצע של כ-5.6 שעות ביום, ימשיך להגדיל את התחרות בשוק האונליין ועד שנת 2019 כ-60% מתושבי ישראל יזמינו מוצרי ביוטי באינטרנט".
עוד הוסיפה אלבז כי: "בשנה האחרונה אתר גילטי מהווה פלטפורמה להשקה ראשונית של מוצרים מצד חברות הקוסמטיקה הגדולות בארץ ובעולם. בהתאם לתגובת קהל היעד שלנו והביצועים, מתקבלות ההחלטות השיווקיות באשר לאופי שיווק מוצרי הקוסמטיקה בשוק הישראלי".
האתר משווק בבלעדיות בישראל מותגים בינלאומיים כגון OFRA והשנה ערך השקה ראשונית בארץ של מותג המברשות, הגאדג'טים ואביזרי האיפור הבינלאומי הגדול בעולם SIGMA. בימים הקרובים תיערך באתר השקה בלעדית בישראל של המותג לוריאל פרופסיונל. כמו כן, ישווקו בהמשך באתר בבלעדיות מותגים כגון MORPHE BRUSHES ו-ST. TROPEZ.
את מכירות הביוטי והקוסמטיקה בישראל מובילה קטגוריית האיפור עם נתח שוק של כ-40%, קטגוריית מוצרי השיער עם כ-35% מסך המכירות וקטגוריית אביזרי הביוטי והטיפוח עומדת גם היא על נתח של כ-25%.
שוק הביוטי והקוסמטיקה בישראל מוערך בכ-2 מיליארד ש"ח, מתוכו כ-120 מיליון ש"ח מהווה שוק הביוטי באונליין. אתר GUILTY מהווה כ-12% מהמכירות באונליין בישראל. מיכל אלבז צופה כי עד סוף שנת 2017, פעילות האתר והמכירות יגדלו בכ-50%.
עוד מסרה כי "משנת 2016 גדל שוק מכירות הביוטי באונליין בישראל בכ-40%. כניסתם של שחקנים חדשים בתחום הביוטי והקוסמטיקה אל האונליין והקנייה המקוונת, יחד עם העובדה שרכישות באונליין חוצות מגדרים, והגידול בזמן הבילוי באינטרנט, מגדילים את התחרות בשוק האונליין".
המוצר הנמכר ביותר בכל קטגוריות הביוטי הוא שפתון, על כל מותגיו השונים, אשר מוביל מכירות גם באתרים הגדולים בעולם, שמציעים תמהיל מוצרים בכלל הקטגוריות הקיימות ופונים לנשים ולגברים.
האתר מציע למעלה מ-100 מותגי קוסמטיקה וביוטי ישראליים ובינלאומיים מובילים ומעל 1,500מוצרים שונים, ומציג למעלה מ-100 אלף כניסות בחודש וכ-70 אלף יוניקים בחודש.
פלח השוק העיקרי של האתר הוא נשים בגילאים 24-36, כאשר סל הקניות הממוצע עומד על כ-3.1 פריטים בסל ממוצע של כ-270 ש"ח.
השעות המועדפות על הישראליות הן בין 9:30 ועד 11:00 בבוקר ובשעות הערב בין 20:00 ל-24:00. כמו כן, במוצ"ש ניכרת שוב עלייה חדה במכירות באתר.
6.7% מהלקוחות רוכשות לפחות פעם בחודש באתר ובמשך 6 חודשים רצופים לפחות. 2.6% רוכשות מידי חודש במשך 12 חודשים רצופים לפחות.
על אתר Guilty
Guilty הינו אתר הביוטי המוביל בישראל בתחום הקנייה המקוונת של מוצרי טיפוח, איפור ויופי. האתר הינו זירת היופי באון ליין המובילה בישראל (על פי נתוני סימילאר ווב 2016).
האתר הוקם בשנת 2013 במטרה להיות בית לחובבות היופי ומציע את מיטב המותגים הישראליים והבינלאומיים תחת קורת גג אחת, לצד מוצרים מקצועיים ומוצרים המוצעים בבלעדיות בישראל באתר.
הקונספט החדשני מאפשר נגישות גבוהה בכל שעות היממה, לצד תודעת שירות גבוהה אשר מעמידה את הלקוח במרכז ומעניקה לו ערך מוסף של תכנים וחוויית קניה ידידותית. האתר מהווה פלטפורמת תוכן ייחודית של מגוון תכנים רחב בתחום הלייף סטייל, המתחלפים בכל שבוע.
צוות האתר נבנה על טהרת המין הנשי ומנוהל על ידי נשים. את האתר מובילות מיכל אלבז, היזמית, המייסדת ומנכ"לית אתר Guilty וגליה תורן חן, יועצת אסטרטגית ומנהלת התוכן.
החזון להמשיך להיות אתר האי-קומרס המוביל בתחום הטיפוח, הוא הקו שמנחה את פעילות האתר, במטרה להעניק לקהל הישראלי חוויית רכישה ידידותית, אמינה ומגוונת בתחום היופי.
האתר מוכר כ-5,000 חבילות בחודש של מוצרי ביוטי בלבד (ללא מוצרי טואלטיקה וכדומה שמוצעים באתרים אחרים). האתר הגדול ביותר בארץ מבחינת מכירות של מוצרי ביוטי.
שירות 24/7 – שירות לקוחות טלפוני בעברית, מענה בפייסבוק ובאינסטגרם, צ'אט ומשלוחים מהירים עם שירות VIP עד הבית. כמו כן יעלה בקרוב בפייסבוק שירות צ'אטבוט.
שירות התאמת וקנייה אישית – שירות חדשני המעניק חוויית קנייה יוצאת דופן בתחום הטיפוח באונליין, ומאפשר להזמין מתנה מותאמת אישית בלחיצת כפתור בלבד. צוות מומחיות של האתר הכולל מאפרת, קוסמטיקאית, מעצבת שיער ומומחית לבישום, עומד לרשות הלקוחות.
האתר מציע קטגוריית תוכן רחבה המציעה חוויית לייף סטייל ייחודית ותכנים משתנים בתחומים רבים, לצד שת"פ עם משפיענים ברשת ישראליים ובינלאומיים – בלוגרים ויוטיוברים מובילים.
שירות משלוחים מהיר ועד 4 ימי עסקים, משלוח חינם בכל קנייה מעל 150 ש"ח או סבסוד דמי המשלוח הנע בין 12 ש"ח ל-25 ש"ח.
אתר GUILTY – בעלים:
מיכל גייטו אלבז – מייסדת, בעלים ומנכ"לית האתר.
שרגא זליג – בעלים.
שרגא זליג – בעלים.
אתר GUILTY – בעלי תפקידים:
מיכל גייטו אלבז – מנכ"לית.
גליה תורן חן – יועצת אסטרטגית ומנהלת התוכן של האתר.
החדשנות הטכנולוגית של האתר:
האתר מושתת על הפלטפורמות הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, עם חידושים צרכניים ייחודיים.
- שימוש בתוכנות "אינטליגנציה מלאכותית" (AI – Artificial Intelligence) למעקב אחר סלי הקניות של כל הלקוחות. במידה והלקוח לא סיים את תהליך הרכישה הוא יתוזכר באופן דיסקרטי. המערכת באופן אוטומטי מתזכרת פעם אחת בלבד, גם אם הלקוחה יוצאת ונכנסת מספר פעמים לחשבונה באתר ומשנה את סל הקניות.
- קוד תכנות עצמאי – אתר גילטי נבנה ע"י צוות התוכנה של האתר ללא שימוש בטמפלט של תוכנות לבניית אתרים, כגון: שופיפיי, וויקס או מג'נטו. האתר מותאם בדיוק לצרכי עולם הביוטי בישראל, ומציג עולם שלם של מוצרי ביוטי בכל הקטגוריות לצד תכנים טקטסטואליים, סרטונים ותמונות שמעניינים במיוחד את הקהל בישראל.
- פיתוח פיצ'ר תוכנה לרישום אוטומטי לתוכנית הנאמנות של גילטי, כך שכל "לקוח חוזר" נהנה אוטומטית מהנחות הולכות וגדלות לפי מספר ההזמנות שביצע באתר.
- רימרקטינג אדפטיבי – אתר גילטי תומך בטכנולוגיות רימרקטינג אדפטיביות המנטרות את קהל הלקוחות עד לרמת הלקוח הבודד, ומאפשר טירגוט של קטגוריות מוצרים ושל טווחי מחירים המתאימים ללקוח הבודד. למשל: גילטי מסוגל לייצר אוטומטית הצעת רכש אטרקטיבית של מוצר טיפוח אנטי-אייגי'נג ולהתאימו ללקוחה ספציפית הן מבחינת הגיל והן מבחינת אורח-החיים שלה. במקביל המערכת דואגת שאותה לקוחה לא תטורגט להצעת רכש של השפתון של אשלי וקסמן לדוגמא, שמתאים דווקא לנערות ונשים צעירות.
- תוכנת אפיליאייטס שפותחה עצמאית ומתאימה במיוחד לעבודה עם יוטיובריות בישראל – כל יוטיוברית יכולה באופן עצמאי לבצע ניטור על החשבון שלה ולקבל בכל מקום ב"ענן" ובעברית גם את מצב החשבון שלה, גם אפשרות למשיכת כספים לחשבונה בבנק או בפייפאל וגם לקבל אינדיקציה לגבי פוסטים ותכנים שהיא מעלה ועובדים יותר טוב לטובתה.
- מרכיב התוכנה של "תמיכה במלאי מתחדש" שפותח במיוחד באתר, מנגיש ללקוח את המעקב אחר מוצר בעל ביקוש גבוה, וברגע שהמלאי של המוצר מתחדש, הלקוח שהתעניין בו מקבל אוטומטית מייל מהמערכת עם הצעת רכש מתאימה למוצר זה.
- גילטי הינו אתר האי-קומרס הראשון בישראל שהציע ללקוחותיו "סל קניות מלווה". תהליך המכר באתרים רגילים מחייב את הלקוח להיכנס ולצאת מדף "סל הקניות" של אותו אתר בכל פעם שהלקוח מבקש להמשיך לקנות באתר. בגילטי פותח "סל קניות מלווה" שנמצא שם תמיד ברקע ומלווה את הלקוח. הלקוח יכול לשוטט בין דפי המוצר השונים, בלי להיכנס ולצאת הלוך חזור מסל הקניות, כאשר למעשה הוא מוצג ללקוח ללא הפרעה על גבי הדף המרכזי בו הוא נמצא באותו הרגע.
- צוות התכנות של האתר עובד בימים אלו על הוספת מרכיב של "מציאות רבודה" (AR – Augmented Reality) שיאפשר ללקוחות לבחון את מוצרי הגוון (בעיקר מוצרי איפור או מוצרי צבע לשיער) על גבי תמונה שלהם עצמם וזאת עוד לפני שיבצעו את הרכישה.