מסקר שנערך לאחרונה עולה כי שני שליש מהאוכלוסייה בישראל שותים מיץ ענבים לארבע כוסות של ליל הסדר, אם כי, לרוב התירוש משמש לקיום מצוות ארבע כוסות בליל הסדר על ידי הילדים.
תירוש מזוהה מאז ומתמיד עם יקבי כרמל, המשקה מיוצר ביקב עוד מלפני קום המדינה, כבר בשנות השלושים של המאה הקודמת. תירוש כרמל הוא אחד המותגים המצליחים ביותר בשוק הישראלי, מדי חג נמכרים מאות אלפי ליטרים מהתירוש והוא אורח רצוי וקבוע כמעט בכל בית ישראלי ונמכר גם ברחבי העולם.
תירוש כרמל, התירוש המקורי, המיוצר על ידי יקבי כרמל, הוא מיץ ענבים טהור, טבעי ומרענן המיוצר מ-100% ענבים מכרמים הפזורים ברחבי מדינת ישראל. הענבים המשמשים בהכנת המיץ הינם ענבי יין איכותיים, הנבצרים בכרמים של יקבי כרמל, שמצויים כל הזמן בפיקוח היקב.
תירוש הוא מיץ ענבים המופק מענבים שאינם עוברים תהליך תסיסה, ועל כן לא נוצר בו אלכוהול כמו ביין. מיץ הענבים מפוסטר, והוא 100% ענבים ללא תוספת מים או סוכר, ללא תוספות צבע אחרות, ולא נעשה מרכז פרי, אלא מהפרי הטרי עצמו.
זני הענבים של תירוש: אדום – קריניאן, טמפרניו וארגמן. לבן – אמרלד ריזלינג, פרנצ' קולומברד ומוסקט אלכסנדרוני.
מחיר מומלץ לצרכן של תירוש כרמל הינו בין 16.90-17.90 ש"ח (המחיר באחריות הקמעונאי).
להשיג ברשתות השיווק.
לפי סטורנקסט, הקטגוריה מהווה 41% מתמהיל מכר היינות בשוק המבורקד (שולחנים, תירוש, קידוש) ובפסח גדלה לשיעור של כ-54% מהתמהיל. קטגוריית התירוש נמצאת במגמת צמיחה שנתית של כ-2% וגודלה כ-11 מיליון ליטר מתוכם 2.5 מיליון ליטר בפסח (כ-22% מהמכר השנתי של הקטגוריה) הנתונים לשנת2017.
תירוש כרמל מוביל את הקטגוריה עם נתח שוק כמותי (באלפי יחידות) של 39.1% כמותי (שנת2017) עם צמיחה שנתית של 25% בהשוואה לשנה קודמת. אחריו צומחים המותגים הפרטים, בצמוד לסגל עם 13.8% והרביעי אפרת של טפרברג עם 8.7%.