הבחירה הנכונה – המדריך להשוואת ביטוחי רכב.
משפחות דתיות המגדלות מספר גדול יותר של ילדים וצריכות להוציא יותר כסף בכל חודש, הן לרוב צרכניות חכמות יותר, שיודעות לנצל מבצעים, הנחות והטבות. גם בכל הקשור בביטוח הרכב יש עולם שלם של מחירים, שאפשר ורצוי לבדוק לפני שסוגרים במקום מסוים. לא כל פוליסה דומה לשנייה, והרבה נהגים לא מודעים לכך שמגיעה להם הנחה יפה. אז מה צריך לבדוק, בעיקר, כשמחפשים את ביטוח הרכב הטוב ביותר?
לפעמים המחיר הזול משקף כיסוי נמוך
כשבודקים פוליסות ביטוח לרכב, צריך לבדוק כמובן קודם כל את המחיר. יחד עם זאת, כמו בכל תחום, גם פה יש מלכודת רצינית: האם המחיר הזול משקף כיסוי נמוך? במקרים רבים, התשובה היא כן. כיסוי נמוך זו בעיה שאתם יכולים להדחיק כדי לשלם כרגע פחות, אבל בהמשך להיווכח שהכספים שתצטרכו להוציא, במקומות בהם אין לכם כיסוי, הם עצומים ומיותרים. לא מדובר אפילו במקרים של תאונה קשה, אלא גם בדברים הקטנים: למשל, אם מישהו נכנס בכם או אם נכנסתם במישהו, אם שרטתם איזה עץ או איזה עמוד, אם נשברו לכם השמשות, אם נפגמו לכם מפתחות הרכב, אם הטיפול במוסך לא מכוסה על ידי הביטוח.
כל אלה ועוד הם סעיפים קטנים שיכולים לעלות הון עתק בזמן אמת, או להיות מכוסים לחלוטין על ידי הביטוח. בנוסף, כשאתם בודקים של פוליסה אתם צריכים להבין מה החלק של ההשתתפות העצמית? האם היא גבוהה כמעט כמו ההוצאות או סמלית ביותר? מה זמן הפיצוי או השיפוי? האם יעשו לכם את המוות ויגררו אתכם בשלל הליכים ביורוקרטיים עד שישלמו לכם, או שתקבלו את הכסף באופן מיידי? האם כל אירוע שתיתקלו בה יצריך מכם וויכוחים עם חברת הביטוח, או שהנציג יהיה סימפטי, יעיל ויחוש לעזרתכם?
לפעמים המחיר הזול משקף הנחה של מסלול אישי מותאם
אחרי שהסברנו על מהות ההוזלה, יש לשים לב לכך שבחברות ביטוח מסוימות נוהגים לצ'פר מגזרים מסוימים: הנחות לנהג זהיר, הנחות לנשים ועוד – כל אלה הנחות שמבוססות על עיקרון די זהה: אתה נהג טוב? מגיע לך לקבל מאיתנו הנחה יפה בביטוח המקיף. כמה יפה? לעיתים עד ארבעים אחוז הנחה במחיר הביטוח. כמעט חצי מחיר. לכן, כדאי לבדוק מה מציע ביטוח רכב בחברות הביטוח לא יחסית למה שהשכן שלך קיבל, אלא על סמך הנתונים שלך. באופן כזה תוכל למצוא אולי פרמטרים שבאמצעותם תוכל לקבל את ההנחה היפה.
מה עוד חייבים לבדוק כשמשווים את פוליסות הביטוח?
דיברנו על מחיר, דיברנו על כיסוי, ועכשיו נדבר על כל השירותים הנלווים לפוליסה. רוב האנשים לא מודעים לכך, אבל השירותים הנוספים בפוליסה הם חשובים ביותר בזמן אמת. תארו לעצמכם שנקלעתם לתאונה. אתם מבולבלים, המומים, לפעמים יש צורך בפנייה לבית חולים. בפוליסות ביטוח מסוימות יש נציג שמגיע מיד לאיזור התאונה. הוא לוקח על עצמו את כל הטיפול בניירת, בהפניות, בטיפולים, בהזמנת רכב חלופי, הפניה למוסך ועוד. אתה מרגע זה צריך לטפל רק בעצמך. זאת תחושה מדהימה, שיש לך גב אמיתי ומנוסה שמגיע לשמור עליך בזמן כל כך מבהיל ולחוץ, שבו אנחנו לא יודעים מה עושים קודם.
מה הם שירותים נלווים שכדאי למצוא בפוליסה?
כאמור, נציג שמגיע למקום האירוע כדי לקחת על עצמו במקומך את כל הטיפול והסידורים זה סעיף חשוב. בנוסף, אתה צריך שבפוליסה שלך יהיו גם השירותים הבאים: מענה מהיר: עד שישים שניות אתה אמור לקבל מענה אישית מנציג או נציגה במוקד. אחריות על הטיפולים במוסך, כולל תעודת אחריות, וכמובן פטור מתשלום. סכום מסוים ליום, במקום רכב חלופי, במידה ואתה לא יכול או לא רוצה לנהוג ברכב אחר (ב-AIG, למשל, נותנים מאה שקלים ליום או רכב חלופי), אי השתתפות עצמית עבור נזק לרכב שלנו או של צד גימל אלא רק במקרה אחד, אי השתתפות עצמית במקרה של גניבת הרכב, מוניות ממקום התאונה בכל שעות היום ועד שישים קילומטר ממקום התאונה – ועוד. כל אלה חלק מהשירותים הנלווים, שחייבים לוודא שנמצאים בפוליסה, גם אם אינם חשובים כמו טווח הכיסוי ודומיו: בזמן אמת תהיו מאושרים שיש לכם אותם.