10 דגשים שכדאי לקחת בחשבון לפני שבוחרים ספק שירותי דיגיטאל.
מאת: יעל דגן. מומחית לשיווק ברשתות חברתיות ודיגיטאל ובעלת YaDa Marketing.
- שקיפות: הכל על השולחן (לטוב ולרע). ספק השירותים שתבחרו צריך להיות כנה ופתוח על מנת להגיד במה הוא טוב, וגם במה פחות, אילו כיוונים נראים לו יותר ומה פחות. לדעת להמליץ על פלטפורמות בהתאם לעסק ולקהל היעד, ולא בהתאם ליכולות האישיות שלו, וכמובן גם לדעת מתי לא לקחת לקוח.
- מבין את העסק: את הערך שהעסק מציע, ומי קהל היעד אליו העסק מבקש לפנות. בין אם אנחנו כמנהלים יודעים להגדיר אותו, ובין אם מתשאלים אותנו לגביו בכדי לחדד.
- חיבור עם האסטרטגיה השיווקית הקיימת, ובין האופליין לאונליין: הדיגיטל הוא עוד כלי בתוך מערכת שיווקית שלמה (360 כפי שקוראים לה) וצריך לשרת את האסטרטגיה של העסק בצורה הנכונה ביותר לפלטפורמות בהן נבחר לעבוד.
- גמישות ויצירתיות בהתאם למשאבים הקיימים: כי צריך לדעת לעבוד עם מה שיש. לא לכל עסק יש את אותם המשאבים, אבל אני מאמינה שדיגיטל ניתן לבצע תחת כל "מגבלה" (או אתגר) תקציבי. לא הכל חייב להיות קמפיינים ממומנים. התוכן האורגני יכול לייצר עבור העסק שלנו תוצאות לאורך זמן.
- חיבור אישי: שותף לדרך. בסופו של דבר, גם אם מדובר בספק חיצוני, הוא צריך להרגיש שותף לדרך, להאמין בעסק שלנו ובהצלחה שלו.
- זמינות לשאלות: מי אמר שהלקוח יודע הכל? בכל שעה של היום יכולות לצוץ שאלות, ובעיקר חששות לגבי… כל דבר בעולם הדיגיטל, ובעיקר בכל הנוגע לרשתות חברתיות. ספק השירות צריך להיות מוכן לתת מענה לכל שאלה, ולא משנה עד כמה התשובה לה נראית לו מובנת מאליו. כל עוד נזכור שמולנו עומד לקוח, שהפלטפורמות הללו לא תמיד הגיוניות עבורו – כך העבודה המשותפת תהפוך נעימה ויעילה יותר.
- משאיר את ה-Data לעסק! מידע קריטי לגבי הצלחות המהלכים השיווקיים. החלטתם שהפעילות בדיגיטל תעזור לכם לגייס מידע, לאסוף לידים, לגרום לאנשים ליצור אתכם קשר – תדאגו שה-Data שנאסף יישאר בידי העסק שלכם. כל פעילות או קמפיין מייצרים אינפורמציה רבה לגבי קהל היעד שלכם, ולכן הוא, בראש ובראשונה – נכס שלכם.
- בריף ותוכנית עבודה מפורטים, מותאמים למטרה המרכזית של העסק. ישבתם, נפגשתם, סיכמתם. מעולה. חשוב שתהיה תוכנית עבודה מסודרת, בדיוק כפי שעושים בכל פעילות שיווקית אחרת. אמנם מהירות התגובה בדיגיטל זריזה בהרבה מאשר בכלי השיווק האחרים, אך חשוב לעבוד לפי תוכנית מסודרת וידועה לשני הצדדים.
- פתרון דיגיטל שלם, עם כל הכלים הנדרשים להפקת ויצירת החומרים (או נגישות לכך): הפעילות בדיגיטל לא מסתכמת בתזמון פוסטים בדרך כלל. נלווים אליה גם פעולות נוספות (בהתאם לדרישת העסק): יצירת תוכן (בלוגים או באתר העסק), עיצובים גרפיים נלווים, פנייה ישירה ללקוחות (e-mail marketing), ולכן כדאי לבחור בספק שירותים שיש ביכולתו להעניק פתרון כולל.
- אל תתפתו להבטחות מפוצצות: אם מישהו מוכן לחתום לכם על הבטחה ל-X לידים, הצעות ל-Y מילים לקידום בגוגל או כל הבטחה כזו, תנסו לחשוב מהכיוון שלכם – האם אתם הייתם מבטיחים בוודאות משהו ללקוחות שלכם? אלו הצעות שכדאי לבחון ולהשוות.
יעל דגן, מומחית לשיווק ברשתות חברתיות ודיגיטאל, ובעלת YaDa Marketing, לשיווק עסקים בדיגיטאל.